Karşıyaka Belediyesi, kamu kaynaklarını etkin bir şekilde kullanarak hizmet verimliliğini artırmayı hedefliyor. Bu kapsamda, uzun süredir atıl durumda bulunan ve hurdaya ayrılması planlanan araçları yeniden işlevsel hale getiriyor. 2026 yılının başında kurulan Makine İkmal Bakım ve Onarım Müdürlüğü sayesinde, bu yıl içinde 4 araç belediye filosuna geri kazandırılmıştır. Ayrıca, 5 yeni araç da kente hizmet vermeye hazır hale getirilmektedir. Belediye Başkanı Yıldız Ünsal, “Öz kaynaklarımızı en verimli şekilde kullanarak maliyetlerimizi en aza düşürebilirken, hizmet kapasitemizi her geçen gün artırmaya devam ediyoruz” açıklamasında bulundu.
Makine İkmal Bakım ve Onarım Müdürlüğü, kamu kaynaklarını daha verimli kullanmak ve araç filosunu güçlendirmek amacıyla önemli projelere imza atıyor. Mart ayında aktif hale gelen müdürlük, kazalar veya arızalar nedeniyle kullanılamayan araçları onararak hizmete sunuyor. Örnekköy Şantiye Tesisleri’ndeki atölyede, 1 hafif ticari araç, 1 binek araç, 1 minibüs ve 1 kamyon olmak üzere toplam 4 araç bakım ve onarımdan geçirildi. Bu aracılar belediye envanterine tekrar kazandırılarak, hizmet kapasitesi artırılmıştır.
USTA ELLERDEN ÖRNEK DÖNÜŞÜM
Şu anda, 1 pikap, 2 minibüs ve 2 iş makinesi için bakım ve onarım işlemleri devam ediyor. Çalışmaların tamamlanmasının ardından bu araçların da yakın bir zamanda hizmete sunulması planlanıyor. Ayrıca, ekonomik ömrünü tamamladığı düşünülen diğer araçların teknik değerlendirmeleri yapılmaya devam etmekte. Ekipler, belediyeye ait tüm resmi araçların bakım ve onarım işlemlerini kendi personel ve imkanlarıyla gerçekleştiriyor. Belediye ekiplerinin bilgi, deneyim ve emeğiyle yeniden işlevsel hale getirilen araçlar, kent genelindeki hizmetlerin daha hızlı ve etkin bir şekilde sürdürülmesine katkı sağlıyor.
“ÖZ KAYNAKLARIMIZLA GÜÇLENİYORUZ”
Karşıyaka Belediye Başkanı Yıldız Ünsal, “Kentimize en nitelikli hizmetleri sunmak için büyük bir gayretle çalışırken, belediyemizin mevcut imkanlarını en doğru şekilde değerlendirmeye büyük özen gösteriyoruz. Bizim için tasarruf, hizmetten vazgeçmek değil; elimizdeki imkanları en doğru şekilde kullanarak daha fazla hizmet üretmektir. Bu doğrultuda, uzun süredir atıl durumda bulunan araçlarımızı kendi ekiplerimizin emeği ve uzmanlığıyla yeniden hizmete kazandırıyoruz. Böylece hem önemli bir tasarruf sağlıyoruz hem de araç filomuzu güçlendiriyoruz. Geçen aylarda kurduğumuz Makine İkmal Bakım ve Onarım Müdürlüğümüzün kısa sürede ortaya koyduğu bu başarılı çalışma, öz kaynaklarımızla neler başarabileceğimizin somut bir göstergesidir. Emek veren tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ediyorum” diyerek süreci değerlendirdi.












