GÜNDEM

"Başkan Tugay, Alevi Kültürü için Aşure Dağıttı"

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr

Ýzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, Karşıyaka'da Zübeyde Hanım Alevi Bektaşi Kültürünü Yaşatma Derneği tarafından düzenlenen aşure programına katıldı. Yas-ı Matem orucunun ardından gerçekleştirilen bu etkinlik, birlik, dayanışma ve doğruluk mesajlarını ön plana çıkardı. Tugay, konuşmasında, "Hacı Bektaş-ı Veli, 'Doğruluk dost kapısıdır' der. Bizim dostluğa, dost kapılarına ihtiyacımız var. Kendini doğruluk ve iyilikten yana gören herkesi aşk ile selamlıyorum" ifadelerini kullandı.

Etkinlik, 2023 yılı Muharrem ayında gerçekleştirildi ve Karşıyaka İsmail Cem Kültür Merkezi'nde yer aldı. Başkan Tugay'a, İzmir Büyükşehir Belediyesi Meclisi CHP Grup Sözcüsü Candaş Yeter ile dernek yöneticileri eşlik etti. Programda dostluk ve iyilik vurgusu yapan Başkan Tugay, Kerbela olayının da önemli bir haykırış olduğunu belirtti. Tugay, "Kerbela, kabul edilemeyecek bir haksızlığın ve zulmün simgesidir. Bu zulüm karşısında boyun eğmeyen yiğit, yürekli ve örnek alınacak insanlar var" dedi.

Başkan Tugay, dünya genelinde haksızlıkların sona ermesi gerektiğine vurgu yaparak, "Kim yanlıştan vazgeçmiyorsa artık kaybetsin, kazanamasın" ifadelerini kullandı. Ayrıca, gerçek dostluğun ve dayanışmanın ancak doğruluktan, iyilikten ve alçakgönüllülükten geçeceğine dikkat çekti. "Hepimiz insanız. Ne olursa olsun birbirimize doğruluk ve iyilikle yaklaşmalıyız. Zor günlerimizde birbirimize kol kanat germeliyiz" şeklinde ekledi.

Etkinlikte konuşan Zübeyde Hanım Alevi Bektaşi Kültürünü Yaşatma Derneği Başkanı Sadık Taşkaya, Kerbela'nın yalnızca 680 yılında yaşanan bir olay olmadığını vurguladı. Taşkaya, "Kerbela; Hakk'ın katında baskıya ve acıya boyun eğilmeyen, adaletin zulme teslim olmadığı bir meydandır. Alevi Bektaşiler, Kerbela’yı yalnızca gözyaşıyla değil, ikrarla yaşadı" ifadesini kullandı. Zübeyde Hanım Derneği başkanı Tugay'a teşekkür ederek, "Geçmişte olduğu gibi bugün de bizleri yalnız bırakmayan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanımız Dr. Cemil Tugay’a gönülden teşekkür ediyoruz. Cemevimizle ilgili hiçbir talebimizi geri çevirmedi. Her zaman bize güç verdi" dedi.

Konuşmaların ardından, etkinlikte Kerbela'da şehit edilen Hz. Hüseyin ve On İki İmamlar aşkına deyişler söylendi. Ayrıca, semah döndü. Alevi dedesi Hamza Takmaz, Yas-ı Matem orucunun ardından aşure duasını okudu ve katılımcılar bu duaya hep birlikte eşlik etti. Alevi vatandaşların dayanışmasıyla hazırlanan aşureyi Başkan Dr. Cemil Tugay, etkinliğe katılanlara ikram etti. Bu organizasyon, hüzün ve birlik duygularının iç içe geçtiği anlamlı bir etkinlik oldu.