GÜNDEM

"İzmir'de Kapsamlı Su Altyapısı Yenileme Projesi"

İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü, su kayıpları ve altyapı kaynaklı arızalara karşı kent tarihinin en kapsamlı içme suyu yenileme çalışmalarından birini başlattı

Ýzmir Büyükşehir Belediyesi, su kayıpları ve altyapı kaynaklı arızalara karşı önemli bir yatırım hamlesi başlatarak, kent tarihinde en kapsamlı içme suyu yenileme çalışmalarını yürütüyor. ÝZSU Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen bu projeyle, 12 ilçede toplamda 222 kilometrelik içme suyu şebekesi ve 165 kilometrelik branşman hattı yenilenecek. Toplam yatırım tutarı 525 milyon lira olarak belirlenirken, yaklaşık 33 bin abonenin bağlantısı da bu yenileme çalışmaları sayesinde sorunsuz hale getirilecek.

Projenin temel amacı, iklim değişikliğinin etkileri, artan nüfus ve yaşlanan altyapının neden olduğu sorunlara karşı, kentin su şebekesini baştan sona güçlendirmek. Karabağlar, Konak, Buca, Gaziemir, Balçova, Narlıdere, Güzelbahçe, Karşıyaka, Çiğli, Bayraklı, Bornova ve Kemalpaşa’da ekonomik ömrünü tamamlayan içme suyu hatlarının yenilenmesi hedefleniyor. Bu sayede hem arızaların önüne geçilmesi hem de kesintisiz ve sağlıklı içme suyuna erişimin güvence altına alınması amaçlanıyor.

387 kilometrelik altyapı yenilenecek
Sık arızalanan ve su kayıplarına neden olan hatları tespit eden ÝZSU Genel Müdürlüğü, hazırlanan yatırım programı doğrultusunda kalıcı çözümler üretmek için kapsamlı bir yenileme süreci başlattı. Yaklaşık 222 kilometrelik içme suyu şebekesi ile 165 kilometrelik branşman hattı tamamen yenilenecek. Bu yenileme ile birlikte suyun kaynağından vatandaşın evine kadar uzanan altyapı hattı modernize edilecek. Eski bağlantı hatlarının değiştirilmesiyle de su kaçaklarının azaltılması, arıza sayılarının düşürülmesi ve suyun daha verimli kullanılması sağlanacak. Yaklaşık 33 bin abone, bu çalışmalardan doğrudan faydalanacak.

Kent genelinde eş zamanlı çalışma
Yatırım programı çerçevesinde çalışmalar 12 ilçede eş zamanlı olarak yürütülüyor. Karabağlar’da Arap Hasan, Basın Sitesi ve Sarıyer mahallelerinde başlayan çalışmaların ardından, Bozyaka, Çalkuşu, Sevgi, Kazım Karabekir, Doğanay, Esenyalı, Şehitler ve Vatan mahallelerinde de şebeke ve branşman yenilemeleri gerçekleştirilecek. Konak’ta Boğaziçi ve Ulubatı mahallelerindeki çalışmaların tamamlanmasının ardından, Lale, Küçükada, Yenidoğan, Ferahlı, Yeşildere, Murat, Huzur, Atamer, Trakya, Zafertepe ve Mithatpaşa gibi birçok mahallede de yenileme çalışmaları yapılacak.

Bayraklı’da da Refik Şevket İnce, Çay, Çiçek, Cengizhan ve Muhittin Erener mahallelerinde çalışmalar devam ediyor. Özellikle Bayraklı, Osmangazi ve Doğanlar ile Bornova Erzene mahallelerinde yeni etaplar hayata geçirilecek. Gaziemir’de Atatürk, Menderes, Hürriyet ve Fatih mahallelerinde yürütülen çalışmaların önemli bölümü tamamlandı. Balçova, Narlıdere ve Buca’da ise sorunlu hatların yenilenmesi için çalışmalar sürüyor.

Güzelbahçe’ye yeni su damarı
ÝZSU, mevcut hatların yenilenmesi yanında artan nüfusun ihtiyaçlarına yönelik yeni yatırımlar da gerçekleştirmektedir. Bu kapsamda, Güzelbahçe merkez ile Yelki Mahallesi arasında 3 kilometre uzunluğunda ve 400 milimetre çapında yeni bir içme suyu iletim hattı inşa ediliyor. Yeni hat ile birlikte yaz aylarında yaşanan basınç ve debi sorunlarının azaltılması ve bölgenin gelecekteki su ihtiyacının daha güvenli bir şekilde karşılanması hedefleniyor.

Kırsalda da altyapı güçleniyor
Bornova’nın Kayadibi, Eğridere ve Sarnıç mahallelerinde yeni hat imalatları devam ederken, Gürpınar, Atatürk, Egemenlik, Ümit, Naldöken, Evka-3 ve Kazım Dirik mahallelerinde ana boru yenileme işlemleri etap etap tamamlanıyor. Kemalpaşa’da ise yeni imar bölgeleri başta olmak üzere birçok mahallede binlerce metrelik yeni içme suyu hattı döşeniyor. İlçede yeni abonelik bağlantıları oluşturulurken, eski branşmanlar da yenileriyle değiştiriliyor.

Kesintisiz ve güvenli su
ÝZSU’nun 730 gün sürmesi planlanan yatırım programı çerçevesinde yeni şebekeler inşa edilirken, oluşabilecek arızalara hızlı bir şekilde müdahale edilerek vatandaşların mağduriyet yaşamaması sağlanacak. Çalışmalar tamamlandığında, İzmir’in içme suyu altyapısı daha dayanıklı hale gelecek, su kayıpları azalacak, arıza kaynaklı kesintiler minimum seviyeye inecek ve İzmir halkı için daha güvenli bir su hizmeti sunulacak.