KÜLTÜR SANAT

Sultan I. Murad Hüdavendigâr Anma Töreni Yapıldı

Bursa’nın asırlardır yaşattığı tarih ve medeniyet mirası, Osmangazi Belediyesi’nin düzenlediği anlamlı programla bir kez daha gelecek nesillere taşındı

Bursa'nın yüzyıllardır yaşattığı tarih ve medeniyet mirası, Osmangazi Belediyesi tarafından düzenlenen anlamlı bir programla gelecek nesillere taşındı. Osmanlı Devleti’nin üçüncü padişahı ve Balkanlar'da kalıcı bir medeniyetin kurulmasına öncülük eden Sultan I. Murad Hüdavendigâr, vefatının 637. yıl dönümünde düzenlenen törenle dualar eşliğinde anıldı.

Çekirge Mahallesi’nde bulunan Sultan I. Murad Hüdavendigâr Camii ve Türbesi’nde gerçekleştirilen anma programına Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’ın yanı sıra protokol üyeleri, siyasi parti temsilcileri ve çok sayıda vatandaş katıldı. Program, Kur’an-ı Kerim tilavetiyle başlayarak, Sultan I. Murad Hüdavendigâr ve tüm şehitler için duaların okunmasıyla devam etti. Türbe ziyareti ile sürdürülen etkinlikte katılımcılar, Osmanlı’nın büyük hükümdarını rahmet ve minnetle andı. Mehteran takımının seslendirdiği marşlar ise tarihi atmosferi güçlendirerek anma programına ayrı bir anlam kattı.

Etkinlikte konuşan Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, Sultan I. Murad Hüdavendigâr’ın Osmanlı Devleti’nin beylikten cihan imparatorluğuna uzanan yolu açtığını ifade ederek, onun kalıcı bir medeniyet kurma konusundaki öncülüğünü vurguladı. Aydın, “Bu vesileyle Sultan I. Murad Hüdavendigâr’ı rahmet ve minnetle anıyor; onunla birlikte vatan uğruna can veren tüm aziz şehitlerimizi saygı ve rahmetle yad ediyoruz” dedi.

Aydın, konuşmasında geçtiğimiz hafta gerçekleştirdikleri Kosova ziyaretine de değinerek, Sultan I. Murad Hüdavendigâr’ı şehit düştüğü topraklarda anma programı ile rahmet ve minnetle andıklarını dile getirdi. Aynı vefa duygusunu Bursa’da yaşattıklarını belirten Aydın, Bursa’nın sadece geçmişin izlerini taşımadığını, aynı zamanda medeniyetin temel taşlarından biri olduğunu ifade etti. “Ecdadımızı, atalarımızı, bizlere bu güzel vatanı yurt edinenleri unutmamak ve gelecek nesillere tanıtmak hepimizin ortak sorumluluğudur” diye ekledi.

Aydın, Bursa’nın fethinin 700. yılı etkinlikleri kapsamında dualarını ettiklerine ve ikramlar gerçekleştirdiklerine dikkat çekti. “İnşallah bu kutlu topraklarda daha nice yüzyıllar birlik ve beraberlik içinde yaşamaya devam edecektir. Bu vesileyle, devletimizin kurucularını, başta Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere, Kurtuluş Savaşı’nın ve tüm dönemlerin aziz şehitlerini rahmet, minnet ve saygı ile anıyorum” ifadelerini kullandı.

Aydın, sözlerine, “Ecdadımıza, tarihimize, kültürümüze ve Bursa’nın taşıdığı eşsiz Osmanlı mirasına sahip çıkmak, yerel yönetimler olarak en önemli sorumluluklarımızdan biridir. Bu anlamlı organizasyonda emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarıma ve katkı sunan herkese gönülden teşekkür ediyorum” diyerek devam etti.

Konuşmaların ardından Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın ve protokol üyeleri, katılımcılara pilav ikramında bulundu. Geçmiş ile gelecek arasında güçlü bir bağ kuran anma programı, Sultan I. Murad Hüdavendigâr'ın aziz hatırasını yaşatırken, Bursa’nın tarihine ve manevi değerlerine sahip çıkma kararlılığını bir kez daha ortaya koydu.