GÜNDEM

Akgedik Mahallesi'nin Su Sorunu Kalıcı Olarak Çözülüyor

Manisa Su ve Kanalizasyon İdaresi (MASKİ) Genel Müdürlüğü, Yunusemre ilçesine bağlı Akgedik Mahallesi TOKİ 2

Manisa Su ve Kanalizasyon İdaresi (MASKİ) Genel Müdürlüğü, Yunusemre ilçesine bağlı Akgedik Mahallesi TOKİ 2. Etap bölgesinde sık sık yaşanan su kesintileri ve arızalara çözüm bulmak amacıyla içme suyu hattını yenilemek için çalışmalar başlattı. Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu, hayata geçirilen altyapı projesini yerinde inceleyerek, bölgedeki su sorununu kalıcı bir şekilde çözmeyi hedeflediklerini belirtti.

MASKİ Genel Müdürlüğü, il genelinde sağlıklı ve kesintisiz içme suyu temini sağlamak için altyapı yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. Bu çerçevede, Akgedik Mahallesi TOKİ 2. Etap bölgesinde yaşanan sürekli su kesintilerini ortadan kaldırmak için düğmeye basıldı. Yürütülen çalışmalar kapsamında, 1 kilometrelik içme suyu ana şebeke hattı tamamen yenilenecek ve ekonomik ömrünü tamamlamış bina branşman bağlantıları da değiştirilecektir. Böylece arıza kaynaklı su kesintilerinin önüne geçilerek, vatandaşlara daha sağlıklı ve kesintisiz su ulaştırılması amaçlanmaktadır.

Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu, teknik incelemelerin ardından yaptığı açıklamada, “Akgedik TOKİ bölgemizde, içme suyu altyapısında yıllardır devam eden ciddi bir sorun var” ifadesini kullandı. Bu sorunun en büyük nedeninin geçmişte TOKİ müteahhidinin yaptığı kalitesiz imalatlar olduğuna dikkat çeken Dutlulu, mahalle muhtarı, site yönetimi ve mahalle sakinlerinin de durumu farkında olduğunu ifade etti. Başkan Dutlulu, sorunu köklü bir şekilde çözmek için ellerinden geleni yaptıklarını vurgulayarak, “Son olarak hayata geçirdiğimiz 15 milyon TL’lik ihale içerisinde, incelediğimiz yaklaşık 1 kilometrelik hat değişimi de yer alıyor. Kronikleşen arızalara neden olan branşmanlar ve kot farkı nedeniyle sık sık patlayan boruları yeniliyoruz” dedi.

Dutlulu, Büyükşehir Belediyesi ve MASKİ olarak sürecin takipçisi olduklarının altını çizerken, TOKİ projelerinin gelecekte standartlara uygun bir şekilde yapılması ve geçmişteki hatalı imalatların düzeltilmesi için de çalışacaklarını ifade etti. Başkan, “Tek bir derdimiz var; o da Akgedik’in su sorununu tamamen çözmek. İnşallah, bu yatırımımız bölge için önemli bir adım olacak. Muhtarımız ve site yöneticilerimizle uyum içinde çalışmaya devam edeceğiz. Emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ederim” şeklinde konuştu.

MASKİ Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen bu çalışmalar tamamlandığında, Akgedik TOKİ 2. Etap’ın içme suyu altyapısı modern ve güçlü bir yapıya kavuşacaktır. Proje ile birlikte hem arıza kaynaklı bakım maliyetlerinin düşürülmesi hem de su kayıp ve kaçaklarının önüne geçilmesi hedeflenmektedir. Bu kapsamda, bölgedeki su sorunlarının giderilmesiyle, vatandaşların daha kaliteli içme suyuna ulaşmaları sağlanacaktır.